Followers

Friday, October 15, 2010

gila,


aku sara aqilah. orang tanya aku, kenapa kacak?
entah? aku pun tak sure kenapa kacak.

aku adalah ex assuntarian.
kalau korang taktau, assunta ialah all girls school.
dari darjah satu sampai form 5 aku bersekolah di assunta.

dulu budak budak semua pegy sekolah agama.
kalau kat pj tu, yang paling famous tu sekolah agama kat kawasan melayu.
aku taktau apa nama dia.
tapi semua kawan aku, lepas habis sekolah rendah, mesti pegy sekolah agama.
aku? kruuuukkkk.

so aku ni kurang la dedahan tentang boys dulu.
kira aku ni tak ramai kawan lelaki.
nampak lelaki dulu pun tunduk bawah bajet malu je, takde nak kecoh.

masa sekolah dulu, aku seorang yang sangat kosong.
aku takde pape, aku tak social,
bukan dalam kalangan budak budak popular.
bukan dalam kalangan budak budak pandai.
bukan dalam kalangan budak budak otai.

orang pegy event sini, aku duduk rumah.
orang pegy concert sana, aku duduk rumah.
orang pegy trip situ, aku duduk rumah.

sekolah pun jarang sangat la datang.
masa form 4, baru 4 bulan, sampai 60 hari aku tak datang.
latihan rumah sukan rajin pulak aku pegy.

aku paling tak suka subject account.
lepas pmr, aku di campak ke kelas account atas sebab keputusan ujian pmr yang tidak memberansangkan dan tidak layak menjadi seorang pelajar sains.
masa spm, paper account aku tak datang.
gamble habis.

bab seni, sumpah aku semangat.
nak pegy makmal sains punya laa pemalas!
tapi pegy bengkel seni lajuuu je.
nak bawak calculator yang kecik tu rasa beraaaattt je.
tapi kalau bawak art block, water colour, ohh bukan main bawak paperbag lagi.

lepas habis spm, aku kruuk kruuk kat rumah.
aku tak pernah ada pengalaman bekerja langsung.
maksud aku, LANGSUNG!
jadi ayah daftar kan aku kelas guitar untuk mengisi masa lapang.

dari situ, aku mula lah bergiat sedikit demi sedikit dalam permainan guitar akustik.
aku belum hebat lagi tapi boleh la sikit sikit.

so aku pun macam poyo acah acah bagus la nak ambik kos muzik untuk sambung study.
first choice muzik.
second choice architecture (harapaaannn)
third choice baru laa seni lukis.

last last, ini la aku sekarang.
seorang pelajar grafik yang masih lagi confuse, kenapa aku di sini?
bukan kata tak suka, tapi kenapa aku di takdirkan sebagai seorang yang slow learner?
aiyehh.

dah dah, cakap pasal confuse, aku tengah confuse, apa lagi aku buat kat sini?
reason aku tulis benda benda ni?
sebab aku tengah BOSAN nak mati!

nak buat kerja takde mood!
orang lembab macam aku ni memang suka buat kerja last minute.
terhegeh hegeh.
so ni apa yang aku buat bila aku geram.

dah boring baca?
ok byee hihi ♥ !

p/s : rindu nak main baking life and petville. no time alreadyy ):

2 comments:

Eqa Azhari said...

yesss. tambah lagi maklumat pasal kau kat buku aku. ngeh. ni mesti sumpah boring kan. rindu aku lah tu.

Marya Hana said...

wah sara, kite same. dari account ke bidang seni :D

dlu memang suke gila account.
tapi bidang seni lebih enjoy kan..?