Followers

Saturday, June 4, 2011

9 am to 5 pm,

hey!
lama dah tak mengarut, biar la aku mulakan bebelan aku dengan, assalamualaikum :)

kawan kawan sihat? maaf la aku dah takde masa nak membebel macam dulu lagi sebab,
I OFFICIALLY GOT A JOB! :)

aku mula kerja 1 jun haritu.
under contract - 1st of june until august 31st, 3 months to be exact.
alhamdulillah, syukur aku dapat bekerja dengan one of the biggest company in Malaysia.

Nestle Malaysia :D

nestle's head office is located in mutiara damansara, Surian Towers.
so bayang kan laa pj - damansara, damansara - pj everyday T.T

aku di campak under customer service supply chain.
di mana aku kena belajar benda benda from raw material to sales market.
and yess, aku kena ambik tau pasal barang barang yang mereka produce sampai la customer's satisfaction.
i wont bore u with all this sebab aku sendiri pun baru lagi, aku sendiri pun bukan paham sangat
-..-

first day aku kat sana, rasa macam budak kecik di selubungi mainan yang berkoyan koyan.
sebelum mula bekerja, ada induction.
ok, induction, dengar pun dah takut kan? mana la tau ke ragging, macam selalu asrama buat.
TAPI, aku masuk bilik induction tu, terus dapat goodie bag.
berisikan chocolates, file, pen, buku, note book yang sangat comel, bag nestle tu pun aaa, comell :')

and then diorang briefing la pasal company, kilang kilang nestle, seronok gila (sebab basically i learn about FOOD! :D)
lepastu dapat tour kat seluruh office, vending machine bersepah.
meaning, i can drink milo ice, nescafe ice, nestea, all for FREE!
dan yang paling paling tak tahan, peti ice cream SENTIASA PENUH!
all u can eat, eat all u can!!! :O

i get to meet my boss, agak garang, teringat kat ayah aku :/
but uhh, he's ok. i was introduced to my colleagues, semua nya baik baik belaka (so far)
aku belajar banyak benda baru walaupun baru 3 hari kat sana, long way to go.

there's not much to tell since im still new there.
kerja pun benda benda basic, belajar guna mesin photostat (kerja paling famous untuk budak baru -,,-), belajar hantar email, belajar nak cakap apa time meeting, belajar baca order, dan kerja aku paling best kat sana buat bar chart untuk sales order HAHA mentang mentang aku base on graphic -,-
agak kejutan budaya jugak sebenar nya sebab aku tak pernah bekerja (langsung), takde pengalaman.
tapi ni la pengalaman baru aku for the next 3 months.
doakan aku, terima kasih :)

k la, bye!

p/s : whoever happen to be around ikea, curve or damansara from 12 to 1-30, please please bring me to lunch! hehe :D

1 comment:

Luv said...

good luck 4 ur new job hope hapy bekerja

jom fren2 jenguk my new blog
http://suteracintaku.blogspot.com/

:-)