Followers

Saturday, June 12, 2010

when life gives u lemons, ambik je,

siapa boleh cakap, ada ke orang yang perfect?
miss world? miss universe?
itu pun belum tentu diorang tu 'original'.
most of them pun dah bedah sana bedah sini cucuk sana cucuk sini.



aku seorang yang negative, maaflah jika korang kurang selesa dengan aku.
aku suka cari kesalahan, kelemahan dan kekurangan diri sendiri.
tapi tak pernah cari apa kelebihan yang aku ada.
buat apa nak cari? memang takde pun.
(haa tengok tu, inilah contoh nya)

dari segi paras rupa, aku bersyukur, ada satu pasang mata, dua lubang hidung walaupun hidung aku besar macam bola baseball, bibir yang sedang sedang saja, tidak setebal angelina jolie. kulit yang takde la licin pun, jerawat kadang kadang singgah jugak. anggota badan yang agak gemuk dan kulit yang tidak sempurna.

dari segi penampilan memang awal awal lagi dah out, tak payah cerita. bagi aku, apa sahaja yang aku kenakan, semua tak kena dengan diri aku. tapi aku balun je. lihat lah bertapa aku kurang keyakinan dengan diri sendiri.

dari segi wang, ye, aku tidak bekerja kerana aku masih belajar. aku tidak memilki kereta milik aku sendiri dan wallet aku senantiasa kosong. tapi aku tak nafikan yang aku boleh cari duit sendiri. tak caye tanya lulu, kitorang pernah setiap malam naik turun blok gy jual dadih hanya kerana kami kesuntukan wang.

ok sumpah aku merapu macam ikan kerapu masak sambil menyapu.


yeap, aku memang takde apa nak di banggakan.
setiap apa yang aku buat memang takde feedback yang positive pun.
eventhough aku rasa benda yang susah nak dapat tu aku dah achieve, dah genggam dalam tangan aku,
it fades bila mereka persenda kan usaha aku.

bila aku yakin dengan diri aku, mereka tidak memberi motivasi untuk aku usaha dengan lebih gigih.
bila aku tak yakin, mereka hanya melontarkan suara tinggi mereka ke telinga aku.
apa tu? tu cara cara menaikkan keyakinan diri eh? ohh baru aku tau.

kadang kadang aku tak faham.
aku bukan jenis yang suka jaga tepi kain orang.
aku malas nak iri hati.
aku tak suka berdengki.
tapi, aku pelik, dengan apa yang aku dah buktikan, tunaikan kat mata mereka, kenapa mereka masih tak nampak?
jadi, mana bahagian aku?
aku dah tunaikan janji aku kepada mereka, mana janji mereka terhadap aku?

ok, adakah ini adil?
sedangkan itu yang mereka nak lihat.
sangat tidak adil.

soal bersyukur.
ye, aku bersyukur dengan apa yang aku ada selama ni.
tak pernah merungut sekali pun.
tapi tipu lah kalau aku takde rasa ingin di hargai, kan?

ok lahh, apa aku dapat kalau aku merungut pasal ni pun?
apa yang korang boleh bagi kat aku kan?
paling paling pun korang boleh bagi advice.
cehh, macam la ada orang baca kan.

tapi kalau ada tu, thanks luangkan 4 5 minit kat belog aku yang tak seberapa ni.
ada masa pulak dah aku mengarang isi hati aku.
bhahah!

i would like to take this opportunity to say thank you again kratos because u were there when i need u the most, when nobody cares about me, about what i was going through, u were by my side through thick and thin, appreciate me for better or for worse, lift me up and was always ready to catch me when i fall, u were always there, making sure im alright, taking care of me has officially become your full time job eyy? thanks a lot dear (:

ok terjiwang, sorry, sentimental mode.
jarang sekali nak tengok aku macamni.
hahahaha.

ok laa. its 7.o2am and aku tak tido lagi.
nak pegy tenang kan diri then maybe go get some sleep.
wake me up when june ends.
chow!


p/s : orang selalu cakap, kalau kau rasa hidup kau serba kekurangan, ada yang lagi teruk dari hidup kau. okay, memang betul pun. tapi boleh tak kalau aku cakap, kalau kita letak seratus peratus effort tapi takde effect, tak ke rasa macam nak give up? hmm. aku sorang je kott yang paham aku cakap ni. blahs.

No comments: